dissabte, 28 de febrer del 2009

Renfe, avís o traïció?

M'acabo de donar d'alta com a usuària de Renfe per internet. Com que utilitzo la targeta plus per agafar l'AVANT, és l'única manera que tinc de poder canviar els bitllets d'hora o de data sense haver d'anar personalment a la taquilla, si em convé. Fins ara no es podia. Si per feina havia de tornar un tren més tard, com que no podia anar i tornar de l'estació per canviar el bitllet (si m'he de quedar a treballar no puc anar a Sants a fer cua), el perdia. Ara, meravelles de la tecnologia, ja ho podem tramitar per internet.

Omplo tota una pàgina de dades. Em trec un usuari i busco una contrassenya, d'un nivell de seguretat força alt. I demano confirmació del meu tràmit per correu electrònic.

Al cap d'uns quants segons, oh meravella!, això sí que és alta velocitat, rebo l'email de confirmació. Ja sóc usuària.

Em diuen, a l'email, que no es pot garantir la confidencialitat de les dades enviades per email i m'avisen que vagi amb compte. És d'agrair. Però és el mateix email on l'empresa reprodueix, sencerets, el meu usuari i la meva secretíssima contrassenya, per si en el decurs d'aquells pocs segons ja m'havia marxat del cap... I per esbombar-la als quatre vents, si tal com diuen, el mitjà pel qual me l'envien és insegur.

No sé què pensar... Ho fan expressament, o són així des de petitets?